Utile

Ce schimbări vei vedea pe Facebook în 2018

Anul acesta vine cu schimbări majore în ceea ce privește modul de utilizare a Facebook-ului. Vești bune pentru useri, dar nu la fel de bune pentru business-uri care se promovează semnificativ prin intermediul reclamelor. În urmă cu puține zile, Mark Zuckerberg a făcut un anunț semnificativ, de interes major pentru toți consumatorii rețelei de socializare. Acesta poate fi rezumat simplu: mai mult conținut de valoare pentru a stimula relația dintre oameni, mai puțin conținut care stimulează relația om-afacere.

Acum, să îți explicăm puțin la ce se referă.

Zuckerberg nu a rămas indiferent la feedback-ul primit de la oameni care se plâng că reclamele îi spamează. Mai mult, el ține să întărească din nou valorile care au dus la crearea acestui canal de comunicare, iar acestea au în prim-plan relația cu familia și prietenii. Atunci când intervine mult prea mult în viața utilizatorului conexiunea cu business-uri, brand-uri și media, e timpul să facem niște schimbări. Noi le-am făcut prin acele motive pe care le trimiteam Facebook-ului în momentul în care raportam o reclamă. A durat ani, dar Zuckerberg a acționat pentru noi.

Din păcate pentru business-uri, această schimbare trage un semnal de alarmă. S-a atins acel punct în care ad-urile au pus bețe în roatele socializării dintre oameni. Desigur, brand-urile care se promovează astfel nu-și doresc decât să fie aproape de consumatori, să își cunoască publicul țintă și pentru a-și adapta produsele stilului nostru de viață. În scurt timp, acest lucru a devenit o oportunitate de care toți antreprenorii au profitat din plin.

Cu un buget relativ mic, rezultatele au fost cele dorite pentru furnizorii de produse/servicii. S-a demonstrat și că activitatea de a da scroll prin pagină și a consuma conținut irelevant e un gest reflex care nu aduce satisfacție. Ba chiar dimpotrivă – consumul de conținut care ne face fericiți vine de la familie, de la prieteni. Genul de conținut care stârnește reacții pozitive, care creează nevoia de interacțiune, de a da share și comment.

De acum înainte, acesta este algoritmul prin care va crește și popularitatea unui brand – cu ajutorul engagement-ului. Se va pune accentul pe experiența interactivă. Acest lucru înseamnă că traficul generat în urma postărilor de pe Facebook va avea de suferit.

Primele schimbări se vor observa în News Feed, unde vei vedea mai mult content de la prieteni. Asta nu înseamnă că vei pierde contactul cu business-ul, însă vei avea ocazia să alegi ce vezi pe pagina principală, cu ajutorul opțiunii de “See first”, de care sigur te-ai mai lovit până acum. Pentru antreprenori, asta înseamnă că trebuie să își câștige locul în lista de “See first” pe care o dorește consumatorul. Aici se va da lupta dintre business-uri, iar asta generează în mod cert și o creștere a costurilor pe rezultate.

Încă nu știm cum va schimba asta activitatea de promovare a business-urilor. În ce mod va trebui să se ia măsuri pentru a găsi o soluție favorabilă pentru ei, rămâne de concluzionat mai târziu anul acesta.