Ce este un InstaStory și ce legătură are acesta cu afacerea ta?
Instagram este acea platformă care te lasă să ajungi la publicul tău țintă prin imagini și hashtaguri, care te duc exact acolo unde vrei să ajungi. Și partea cea mai interesantă este că e mult mai puțin invaziv decât canalul nostru preferat de socializare, deoarece reclamele se deosebesc cu greu de postări. De asemenea, și conținutul acestora este diferit față de ceea ce se postează pe Facebook, fiind, de multe ori, mult mai personal, mai relaxat.
Perfect, pentru că atunci când ai un business, cauți exact asta – să devină parte din viața clientului, să comunice cu acesta într-un mod cât mai prietenos și natural.
Iar acum, cu noile opțiuni ale Instagram-ului, poți folosi această platformă pentru a-ți crea trafic pe site, pentru a crește engagement-ul și chiar pentru a converti! Aici intervin aceste InstaStories. Precis ai văzut bulinele acelea cu numele prietenilor tăi, pe care, când dai click, îți apar mai multe poze share-uite de aceștia.
Zis și făcut. Cum funcționează?
E ca și cum ai avea o pagină de business în cadrul Facebook, doar că o ai (și) în cadrul Instagram. Postezi, practic, pe pagina ta, poze care au legătură cu afacerea ta.
Partea bună? E ca un fel de reclamă gratuită, care rămâne în același loc 24 de ore și unde poți încărca mai multe poze cu text, stickere, sau grafică personalizată. Momentan, Instagram te lasă să postezi câte poze dorești în acest story, însă e posibil să intervină restricții după un timp, dacă va ajunge toată lumea să facă asta.
Cum faci un InstaStory
- Apasă pe iconița cu camera foto în colțul din stânga sus, pentru a deschide camera.
- Fă o fotografie sau un filmuleț, apăsând același buton, până la 10 secunde. Ai opțiunea unui video-boomerang, să derulezi înapoi sau un video hands-free.
- Poți uploada chiar o poză existentă în telefon. Teoretic, poza trebuie să fi fost făcută în urmă cu 24 de ore, dar, desigur că s-a găsit un mod de a păcăli asta.
- Dacă apeși oriunde pe ecran, apare opțiunea de text. Îl poți personaliza cum dorești, poți eticheta alt cont de Instagram (cu @) sau poți pune hashtag (#). Important de știut: tocmai s-a dat startul unei opțiuni care te ajută să cauți un Insta Story după locație și hashtag, așa că rolul hashtagului în poze va căpăta aceeași funcție pe care o are în mod normal.
- Poți desena peste poză, poți adăuga stickere cu ajutorul butonului din dreapta sus, sau poți pune un abțibild care îți indexează locația, ori un hashtag, dar poți aplica și filtre.
- Când ai terminat, apeși butonul Next și story-ul s-a postat!
Cel mai util feature este acela de a-ți contoriza rezultatele, și poți vedea exact câți oameni s-au uitat la un story. Ca să fii la curent cu performanța story-ului tău, trebuie să analizezi, la fel ca pe Facebook, indicii de reach, afișări și celelalte valori.
Ce strategie îți trebuie
Acum că lumea pune din ce în ce mai mult conținut sub această formă, pentru a posta ceva inteligent, trebuie să te pregătești cu o strategie, mai ales dacă urmărești să ajungi la cât mai mulți useri. Cu InstaStory, oamenii pot ajunge la conturi de Instagram fără să le urmărească.
Așa că, dacă postezi un story care apare pe pagina principală, poți avea o mulțime de followeri noi și engagement! Iar partea și mai bună e că poți să îți optimizezi story-ul pentru a-i crește șansele de a apărea pe această pagină.
→ Începe prin a posta atunci când followerii tăi sunt cei mai activi, adică la ore de vârf
→ Folosește hashtag-uri și location pentru a fi mai ușor de găsit
→ Folosește link-uri pentru ca oamenii să ajungă pe site-ul tău
→ Dă tag și altor useri sau business-uri într-un story
→ Fă poll-uri (sondaje)
→ Postează video-uri într-un story
Unelte care te ajută să faci un story mai bun
Iată câteva lucruri care îți pot fi de ajutor atunci când vrei să creezi un story de succes. Click pe ele pentru a le downloada:
→ Storeo împarte un singur video mai lung în filmulețe mici, sub 15 secunde
→ Boomerang face un GIF din mai multe poze
→ Canva te ajută cu o grafică atractivă
→ Pixelgrade te ajută să păcălești Instagramul că poza ta e făcută în ultimele 24h, ca să o poți încărca într-un story
Deci, dacă nu ai un cont de Instagram, te sfătuim să îți faci unul cât mai repede. Acest canal devine unul dintre cele mai bune pentru a te promova, a te face cunoscut, a crea trafic pe site și chiar pentru a face vânzari. Sperăm că acest articol ți-a fost de ajutor și te vei descurca.
Nu uita că pentru a trimite oamenii pe site-ul tău prin InstaStory, ai nevoie de un site. Te putem ajuta cu asta. Scrie-ne.